short entry #1

/ 27 October 2011 /
short entry :

LUPA KAWAN -- kau jangan sekali berperangai palat begini. serious shit. why? bila kau jumpa kawan baru. yang lama kau buang begitu. ibarat sampah kau buat manusia itu. atas dasar bosan dengan kawan lama atau seronok dengan kawan baru. aku pelik dengan orang berperangai begini. dapat kawan baru, lama dilupakan. kau pernah tak ingat kawan lama kau yang banyak tolong kau. then, kawan baru kau muncul. kau tinggalkan yang lama begitu sahaja? memang minta penampar percuma. dulu, susah senang kau. kawan lama juga tolong. walhal, kau tidak tahu menahu sejauh mana kawan baru kau sanggup tolong kau. please, do appreciate your old friends. they deserved it. at least, not to try lost contact. kawan yang baik sentiasa ingat kawan-kawannya. cuba jadi kawan yang baik. lupa kawan, kau tak layak untuk menerima kawan. kalau kau sendiri lupakan kawan kauu.

2 comments:

{ Nalisa Syahira } on: 28 October 2011 at 11:21 said...

lupa kawan ? lumrah lah manusia , bila dpt yang baru , yang lama buat tak tahu . tapi aku mengaku aku pernah berperangai mcm tu . mula mula rasa okay je, tp , bila dia dah tak ada kat dpn mata , baru lah aku sedar yang dia penting dalam hidup aku , nak pergi toilet pun dia yg teman , susah je dia yg tolong , tapi aku buat dia mcm tak pernah wujud dalam hidup aku . sekarang baru aku sedar and kehilangan dia tu betul betul dah mengajar aku untuk menghargai persahabatan .

{ abstract motion } on: 28 October 2011 at 13:59 said...

yes. people do learn from mistakes. entry ni just untuk mengingatkan manusia supaya tak lupa orang yang slalu tolong kita.