sahabat sejati

/ 27 October 2011 /

kembali bersama Nuha di rancangan Sahabat Sejati.

nak cari sahabat sejati bukan macam cari ayam dalam reban yang sememangnya bersepah sana sini. nak cari sahabat sejati itu memang sukar macam carik itik dekat hutan amazon. eh? ada ke itik dekat hutan amazon? entah la. apa yang aku nak bagi tahu, its really hard to fine truly solace best friend.

ini kisah bukan kau main acik cekup je untuk jadikan sesiapa jadi kawan baik kau. bagi aku, untuk cari sahabat baik @ kawan baik @ rakan baik @kawan sehidup semati ada beberapa list.

gelak sama-sama, nangis pun sama-sama.

benda yang ni memang termaktub dalam perjanjian lama ataupun baru bahawa memang sahabat sejati kena berendam mata serta bermuram durja kalau kawan baik dia tengah sedih. takde nak bagi alasan,

" aku sibuk la weh!"

that's what we call bitch who make that thing., kunun-kununnya dah declare as a best friend forever, tapi bila datang masalah, terus cabut. pui la!  a best friend, akan stay di mana kawan dia jatuh bukan tinggalkan dia. a best friend bila ada probs, terus tanya kat dia,

"hei, kenapa sedih-sedih ni? comot dah muka. ada masalah ea?"

seriously, aku suka the way best friend aku treat aku. heh. miss her so much!

pinjam shoulder.

ini bukan kena buat pembedahan or whatever. sila jangan jadi lurus bendul okay. *garu-garu bahu lepas tu lempang pipi sikit* bagi aku, a true solace best friend mesti la kena bagi kawan dia shoulder untuk cry bila dia rasa macam nak menangis. heh. itu sangat penting okay. shoulder akan rasa lebih warm dari kau bagi dia untuk hembus hingus dekat tisu tandas. okay, that's not cool. that's cruel.

akan lebih warm jugak bila kau tepuk-tepuk bahu dia sikit. kan make a good scenery?? sangat la kan?? tapi aku tak boleh la lend shoulder kat best friend aku sebab jantina kitorang ni opposite. sebelum aku lend shoulder, pang! kan dah kena lempang sepuluh belas kali oleh Encik Hamzah bapak si Sya itu. =='

tapi bila kau lend shoulder, jangan la kau tepuk bahu kawan kau kuat-kuat atau kata,

" weh, nak nangis boleh, tapi jangan lap hingus kat bahu aku. "

that's not phatetic tapi kelakar! #okbai

next is, bila kawan kau ada masalah, kau senyap, tutup mulut and tadah telinga untuk dengar.

sila jangan jadi crap bila kawan kau ada masalah, if dia nak show her masalah, jangan la pulak kau sibuk nak cerita gossip or Year End Sale kat Sogo or whatever. it's important untuk kau tadah teinga untuk dengar dia punya probs. jangan la kau pergi main mesej bila dia nak sharing masalah. must listen and even it's pretty hard untuk kau fokus kepada masalah dia *mungkin bosan sangat kot dia punya masalah* tapi must remember, maybe one fine day, bila kau ada masalah,dia jugak yang akan lend her or his telinga untuk kau.

****************************************************************************

" when it hurts to look back, nad you scared to look ahead, you can look beside and your best friend will be there."

it's important to have a good and nice best friend. 

0 comments: