short entry #2

/ 2 November 2011 /
IKHLAS - buat semua benda kena ikhlas. okay, maybe not all of it. but, almost all of it i think? keikhlasan amat sukar untuk didefinisi & diterjemahkan. ikhlas tanpa mengharapkan apa balasan. manusia? sentiasa inginkan sesuatu kerana sesuatu. ikhlas seseorang tak pernah kau tahu. sejauh mana, sedalam mana. pernah ke kau peduli? perlu kau peduli? yes. perlu. sangat. untuk apa? untuk kau menghargai keikhlasan & pemberian kawan kau tuu.


manusia, sentiasa dahaga dihargai. siapa tak nak dihargai? no one. nobody. ada satu ketika, aku sebak kerana ikhlas aku untuk satu pemberian tidak dihargai. haha. aku tak sangka perasaan itu timbul, sebak. macam bodoh ye jugak. tapi, itu la bila kita betul ikhlas. amende kau cakap ni? ikhlas tapi dihargai. konteks hargai yang aku maksud kan terlalu general. contoh, kau ikhlas belanja orang then orang tu makan sampai habis. itu sudah memadai merangkumi hargai. that's it.


jadi manusia ni, biarlah hargai apa yang orang cuba buat untuk kau. walaupun nampak kecik, sikit, bosan & tak menarik pada mata kauu. mungkin, bermakna untuk seseorang. ibarat, budak kecik lukis 2 orang lidi kat situ lambang kau & dia.  tapi, budak tu buat punya bersungguh tanda dia sayang kauu. kau tidak peduli lukisan tu. agak kau, apa budak tu rasa? sedih, nangis. so, appreciate that! same goes to ikhlas yang aku cakap ni. keikhlasan seseorang sukar dilihat, belajar hargai. jangan sampai satu tahap keikhlasan seseorang terkubur sebab tidak dihargai.

0 comments: